|
||
Monitorizarea si Protectia Animalelor
Tierschutz Verein
|
Am considerat încă o dată că drumul care duce spre normalitatea în care legile care reglementează domeniul sanitar-veterinar sunt elaborate prin prisma interesului național, neavând la bază urmărirea de avantaje financiare. Dar avem suspiciunea întemeiată ca nu este aşa, prin deducţie şi analiză logică a faptelor.
Tocmai din acest motiv, după ce în prealabil am cerut anularea, împreună cu partenerii noştri suntem intervenienți în dosarul nr. 1503/2/2021 aflat pe rolul Curții de Apel București, având ca obiect suspendarea executării HG 20/2021 prin care se dorește modificarea HG 1059/2013. Marți, 20.04.2021, instanța va decide care va fi soarta acestui act administrativ. Vom expune în continuare pe scurt conținutul notelor depuse la dosar în vederea unei succinte prezentări.
Dintre nenumăratele abuzuri, propuneri de legi cu dedicație și intenții perfide mascate de “scopuri nobile”, am mai identificat încă o dată o încercare de fraudare și procurare a unui dublu câștig financiar prin “inocenta” modificare a HG 1059/2013.(Legea lui Ionuţ)
Vechea formă a art. 3 alin. 1 din HG 1059/2013 permitea ca serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân pot încheia protocoale de colaborare cu unitățile administrativ-teritoriale cu care se învecinează. La aceasta, prin noua prevedere s-a adăugat și sintagma “precum și cu orice altă unitate administrativ-teritorială de pe raza județului”.
Practic, se poate observa din nou crearea afacerii bicefale, a unor sisteme bugetare paralele, precum ne-a obișnuit ANSVSA până acum. Mai precis, prin această modificare s-a deschis portița prin care, cu toate că există adăposturi ale unităților administrativ-teritoriale, se pot edifica și altele, susținute din fondul bugetar județean. Ideea principală a acestei strategii este construirea altor adăposturi de animale și servicii de ecarisaj, paralele celor care există deja, formate prin colaborarea UAT-urilor învecinate și plătite ,chiar construite de către primăriile afiliate voluntar.
Aceste duble structuri formate din privatizarea unor servicii deja existente și gratuite a ANSVSA nu au decât menirea de a crea mijloace prin care bugetul public, format din banii contribuabililor, să ajungă de două ori la aceiași actori politici, ca de fiecare dată. Noile adăposturi care vor urma a lua ființă o dată cu punerea în aplicare a acestei legi se vor afla sub controlul directorilor DSVSA județene, directori selectați pe criterii politice, fiind conduși în final de către ANSVSA.
Este important de avut în vedere faptul că nu s-a ținut cont nicio secundă de Indexul Cost-Eficiență care este imperativ a fi respectat de fiecare dată când urmează ca o lege să traseze direcțiile spre care banii publici vor fi alocați.
Am observat încă o dată superficialitatea conduitei ANSVSA și adevăratele intenții ale funcționarilor puşi politic a acesteia, cu precădere în ceea ce privește invitarea ONG-urilor la consultațiile obligatorii înaintea emiterii unei legi, acestea fiind doar de fațadă,ca masca fără vreo utilitate concretă şi fără a putea influenţa decizia deja luată. Frustrarea celor ,,Freiheriti” la consultaţii vine prea târziu.Dacă nu s-a învăţat de la consultăriile trecute că nu au decât rolul de procedura obligatorie(Masca) în emiterea hotărâri ca ex (HG-258-2013..etc) avem o altă suspiciune de ce procesăm independent.
Paralelismul creat de ANSVSA începe să se formeze deja că o cutumă, fiind deja o tradiție a acestei instituții. Confirmă această afirmație speța de față, dar și alte ipoteze greu de dat uitării. Dintre acestea amintim serviciul paralel RECS. Registrul Câinilor cu Stăpân, în paralel cu registru național la ANSVSA- Evidenta vaccinurilor şi cartagrafiere care este gratuit şi obligatoriu. Aceast registru paralel dar privatizat prin plata direcționată către membrii Colegiului Medicilor Veterinari, aflat în foarte strânsă legătură cu ANSVSA care acceptă pasiv.
Mai apoi, ne vom aminti de existența Direcției Generale Control Oficial, Serviciul Poliția Sanitară Veterinară a Animalelor, aflată sub controlul ANSVSA, cu angajați, posturi și fonduri suportate de bugetul public. Acestei direcții i se alătură geamăna sa, Poliția Animalelor creată la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, susținută de fonduri județene. Precum era de așteptat, atât prima, cât și a două poliție a animalelor se află în subordinea oficială și neoficială a ANSVSA prin Medici Veterinari angajaţi pe post de Miliţieni ?
Toate acestea nu sunt decât o dovadă a disfuncționalității și indolenței sistemului care urmărește orice, dar nu interesul sănătății publice a bunăstării animalelor şi a siguranţei biologice a târî în momente de pandemie mondială că urmare tot a unei Zoonoze scapată de sub controlul unor autorităţi.
Urmează ca marți să aflăm dacă onorată instanţă va apăra interesul general şi să înaintăm câțiva pași pe frontul transparentei , luptând în continuare pentru bunăstarea şi siguranţa generală, lucru ce trebuie făcut şi îl au trecut în fişa postului cei care ar trebui să ne apere interesele şi sănătatea publica în coroborare cu bunăstarea animalelor.