|
||
Monitorizarea si Protectia Animalelor
Tierschutz Verein
|
Asociația ”Registrul Electronic al Animalelor Domestice și de Companie”
Turda, Aleea Plopilor nr. 3, ap. 56, jud. Cluj
Tel: 0771123519
E-mai: info@readc.ro
sprijinită de asociațiile colaboratoare,
formulăm prezenta
SCRISOARE DESCHISĂ
Prin prezenta scrisoare, dorim să vă atragem atenția cu privire la abuzurile generate de Ordinul nr. 1/2014 al Agenției Naționale Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (A.N.S.V.S.A.), pentru aprobarea normelor privind identificarea și înregistrarea câinilor cu stăpân și a Legii 258/2013 Art 13/ alineat 4, care atribuie Registrul Câinilor cu Stăpân (RECS). Acesta a fost atribuit Colegiului Medicilor Veterinari (CMV), care au stabilit, în mod ilegal, taxe de înscriere neprevăzute în lege. În fapt, dorim să scoatem în evidență imposibilitatea de aplicare a procedurilor de înregistrare, întrucât prevederile actelor normative mai sus amintite prevăd negocierea manoperei microcipării în privat, între doctorul veterinar și proprietarul animalului. În acest sens, vrem să evidențiem faptul că și din cauza nivelului de sărăcie în care se află 80% dintre proprietarii de câini din România, aceștia nu sunt dispuși să aloce astfel de sume pentru animalul din proprietate. Ca urmare a acestei stări de fapt, suntem în situația de “Atentat la Sănătatea Publică”, întrucât obținerea vaccinului antirabic, care este gratuit, a fost condiționat de plata acestor taxe.
Asociația R.E.A.D.C. Turda a dat în judecată Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (A.N.S.V.S.A.) şi Colegiul Medicilor Veterinari (C.M.V.), și a cerut anularea mai multor articole din Ordinul nr. 1 din 07.01.2014, care reglementează normele privind identificarea și înregistrarea câinilor cu stăpân.
Caracterul abuziv al prevederilor legislative, precum și interesele de grup au pus în pericol sănătatea cetățenilor și a animalelor, în perioada 2014-2015, în care peste 80% din populația canină reala din România nu a fost vaccinată antirabic, nerespectând normele de aderare la Comunitatea Europeană. Ca dovadă, Referatul Ares 2015-3061492-21/07/2015 al DG (SANTE) 2015-7623-MR în Auditul efectuat în România, spune clar: “…In 2014-2015 au fost vaccinați doar o mică parte dintre câinii cunoscuți, crescând riscul unei incidențe mari a rabiei ....”, “…Analiza eficacității și a progresului înregistrat în eradicarea rabiei este superficială și insuficientă...”.
Începând cu data publicării Ordinului nr. 1/2014, asociația noastră, în comun cu alte asociații și cetățeni, a trimis sesizări cu privire la acest aspect atât către Cabinetul Primului Ministru, domnului Victor Viorel Ponta, cât și către Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, ambele instituții fiind direct răspunzătoare de sănătatea publică.
Cu toate că aceste sesizări au fost înregistrate în mod oficial la autorități, răspunsurile primite au fost departe de a fi dovedite de competență profesională. De exemplu, în ceea ce privește Petiția nr. 15D/18/9-9.01.2015, Cancelaria Primului Ministru ne-a transmis că a fost redirecționată spre o competentă soluționare către A.N.S.V.S.A., adică exact acelei instituții care a întocmit ordinul abuziv, în interes de grup, în loc sa sesizeze corpul de control din subordine așa cum este prevăzut în atribuțiile funcției sale, ținând cont de gravitatea și pericolul situației reale.
Reamintim şi în acest an, 2016, puncte ale petiţiei trimise şi înregistrate în anul 2014, în care avertizăm despre eşecul acțiunii de vaccinare antirabică a câinilor cu stăpân.
Vaccinarea antirabică este obligatorie, conform Art 15, pct.1 /a al D Deciziei 2013/722/CE a Comisiei.
În continuare vom descrie situația dată.
Acțiunea de împiedicare a vaccinării antirabice prin condiționarea plății de taxe de înscriere și microcipare, este un atentat la sănătatea publică în România.
Este tot mai evident, că înființarea Registrului de Evidență al Câinilor cu Stăpân (R.E.C.S), care nu este altceva decât o simplă bază de date, prin Legea 258/2013 Art 13/ alineat 4, aceasta nu stabilește plata unei taxe la înscrierea animalului, iar taxarea pentru înscriere în R.E.C.S, este în contradicție cu înscrierea în baza de date obligatorie a A.N.S.V.S.A., care este gratuită. Cu toate că medicii veterinari au obligația de a înscrie animalele în ambele baze de date, taxarea se aplică în mod abuziv.
Considerăm că stabilirea unei ierarhii de importanță a acțiunilor în această speță, este pe deplin abuzivă și îndreptată spre câștigul material, prin impunerea acestor taxe, condiționând efectuarea vaccinului gratuit, care este lăsat pe ultimul loc. În fapt, vaccinarea antirabică a câinilor ar trebui să fie considerată de către autorități, drept cea mai importantă în această ierarhie, întrucât este dovedit că în România rabia încă există, iar aici, conform declarațiilor ministrului sănătății, rata de vaccinare a copiilor este de sub 70%.
Subliniem că operațiunea tehnico-medicală de vaccinare este similară cu microciparea, adică ambele sunt făcute prin injectare subcutanată. Ordinul prevede că: "…Doar câinii care au fost în prealabil identificați și înregistrați vor fi vaccinați antirabic...", tocmai ca microciparea, ca parte a înregistrării, să fie efectuată cu impunerea unei taxe pe manoperă.
A doua parte (dar cea mai importanta) a întregii operațiuni, vaccinul antirabic doză/ser şi manopera, obligatoriu de efectuat de către toți medicii concesionari, este cea suportată de stat la suma stabilită și impusă, de cca 3+7= 10 lei.
Ordinul prevede că înregistrarea, care presupune injectarea cipului electronic (transponderului), adăugând taxa înscrierii în RECS, poate fi făcută numai în sistemul privat, la liberă negociere a prețului pe transponder, plus prețul injectării acestuia, la care se adaugă taxa de înscriere în RECS, și se ajunge astfel la un preț final, negociat între 50 și 120 de lei!
Ca urmare a punerii în aplicare a acestor acte normative în forma prezentată, apreciem că acțiunea de condiționare a obținerii unui drept gratuit, în speță, vaccinarea antirabică, de plata unei taxe pentru un alt serviciu, este neconstituțională, încălcând dreptul cetățenilor la sănătate.
Primul ministru, Ministerul Agriculturi, ANSVSA și CMV, nu au respectat articolul 31/ 2 din Constituția României privind informarea obligatorie a cetățenilor despre cele trei acțiuni: ”...(2) Autoritățile publice, potrivit competențelor ce le revin, sunt obligate să asigure informarea corectă a cetățenilor asupra treburilor publice și asupra problemelor de interes personal...”
În concluzie, stăpânii de câini care nu-și permit să plătească pentru implantarea microcipului și înregistrare, nu vor putea beneficia nici de vaccinul gratuit și obligatoriu pentru câinii lor, aplicându-li-se o formă de șantaj în care dacă vor să obțină vaccinul gratuit, trebuie să plătească aceste sume. Facem precizarea că vaccinul gratuit este tot pe bani publici, tocmai pentru a încuraja vaccinarea antirabică, ca parte a acțiunilor de Sănătate Publică.
„Banul înaintea sănătăţii publice" poate fi numită această acţiune naţională.
Domnul deputat Liviu Harbuz a coordonat, din punct de vedere politic, elaborarea legii care a atribuit abuziv acest registru la CMV, exact în subordinea sa ca prim-vicepreședinte, luând practic, din dreptul A.N.S.V.S.A., care deține obligatoriu evidența vaccinărilor la Direcţia de Sănătatea Animalelor - Serviciul Monitorizare şi Notificare Boli.
A.N.S.V.S.A. nu are, însă, acces la Registrul de Evidență al Câinilor cu Stăpân (R.E.C.S.), înfiinţat în interes personal, de către domnul deputat Liviu Harbuz şi administrat de C.M.V.
Acest lucru a reieșit, în mod clar, din răspunsurile primite la următoarele întrebări[1]
1. Câți câini cu stăpân au fost vaccinaţi antirabic până la data de 28 februarie 2015?
2. Câţi câini au fost microcipaţi şi înregistraţi până la data de 28 februarie 2015?
3. Câţi câini au fost trecuţi în baza de date ca microcipaţi (deţineau microcip) anterior intrării în vigoare a Ordinului A.N.S.V.S.A. nr.1/2014 la data de 16.03.2014?
[1] Întrebări adresate prin Petiția Nr. 7495/9/04/2015 înregistrată la A.N.S.V.S.A.
Doamna Alina Monea, şeful Serviciului de Comunicare al A.N.S.V.S.A. ne-a învederat următoarele: "Referitor la solicitarea dumneavoastră de informaţii de la punctele 2 şi 3, vă comunicăm că aceasta a fost redirecţionată către Colegiul Medicilor Veterinari din România, prin adresa nr. 7495/29.04.2015."
Acest registru naţional este deținut de o asociație profesională, cu interese obscure și lipsă de transparență dovedită cu titlu de evidență de răspunsul domnului dr. Viorel Andronie, preşedintele Colegiului Medicilor Veterinari, pe care-l vom reda în cele ce urmează:
Vă transmitem mai jos răspunsul referitor la solicitarea dumneavoastră, înregistrată la Biroul Executiv al Consiliului Naţional al Colegiului Medicilor Veterinari sub nr. 10502/09.04.2015. Vă comunicăm următoarele:
Colegiul Medicilor Veterinari este o organizație profesională, autonomă și neguvernamentală, așa cum este stipulat la art. 8 din Legea nr. 160/1998 privind organizarea și exercitarea profesiunii de medic veterinar, republicată cu modificările şi completările ulterioare.
În acest context, Colegiul Medicilor Veterinari nu face parte din categoria instituțiilor publice și a autorităților publice cărora le sunt aplicabile prevederile Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informațiile de interes public, iar informațiile publice deținute sau oferite de către Colegiul Medicilor Veterinari “nu privesc și nu rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice”, așa cum sunt definite acestea.".
Acest răspuns al C.M.V. ne arată atitudinea netransparentă în fața cetățenilor plătitori de taxe în R.E.C.S. și impozite la stat.
Domnul Liviu Harbuz a deținut și deține funcții care pot intra în conflict de interese, ceea ce pune la îndoiala integritatea acestuia.
Vrem să scoatem în evidență un aspect deosebit de important, și anume că NU s-a scos la licitație publică externalizarea serviciilor pentru R.E.C.S., licitație care ar fi condus la cea mai ieftină ofertă de înregistrare, cu servicii de căutare internă şi internaţională, centrală telefonică de recuperare 24/24 ore și prestări suplimentare cel puțin la suma actuală plătită la înregistrarea în R.E.C.S.
În cadrul A.N.S.V.S.A. s-a înființat Poliția Animalelor, având, printre altele, și atribuția de monitorizare a activității ONG-urilor care au observat aceste nereguli și prevederi abuzive, având ca scop final și formarea unei imagini pozitive a domnului Liviu Harbuz în relaţiile internaţionale, lucru necesar pentru a obține o funcţie la Federația Veterinarilor Europeni (FVE), pentru care dorește să candideze.
Poliţia Animalelor, care este plătită din bugetul A.N.S.V.S.A., nu este dotată nici măcar cu un mijloc de deplasare în vederea efectuării controalelor în ţară şi nu a aplicat suficiente sancțiuni în acest domeniu, cu toate că au fost sesizate mai multe abuzuri asupra animalelor.
Rugăm organele competente să se autosesizeze, deoarece răspunsul Consiliului Concurenței ne explică faptul că nu aparține de domeniul dumnealor. (răspuns – READC.ro, nr. ieșire RG2074/07.04.2015)
Ordinului A.N.S.V.S.A. nr. 1/2014, art. 9-6: "În cazul sesizării unor abateri grave privind funcţionarea şi operarea R.E.C.S., C.M.V. are obligaţia sesizării A.N.S.V.S.A.”
În această formulă este imposibil un control transparent și democratic.
O altă poziție de decizie a domnului Liviu Harbuz, care intră în contradicție cu calitatea de deputat, este funcția deținută de expert în cadrul C.M.V. pentru accesarea unui credit neperformant și abuziv, garantând eventual cu viitoarele cotizaţii ale membrilor colegiului, din surse demne de incredere. În această speță, solicitând informații de interes public, am fost refuzați.
Postura mediatică a dlui Liviu Harbuz de „luptător” în interesul membrilor C.M.V. reprezintă un mic procent din totalul medicilor veterinari, și anume cei care se află în zona urbană, cu farmacii şi cabinete puse sub controlul dumnealui, însă nu și pentru ceilalți medici, care locuiesc în zonele rurale, concesionari cu 85% dintre câini, și care au pierderi imense, chiar falimentare.
Medicii concesionari din teritoriu care încasau de la stat manopera vaccinarii antirabice de cca. 2 euro, la o populație canină de 3.000.000 de exemplare, în perioada 2014 și 2015 au înregistrat pierderi de cca 12.000.000 euro.
Medicii veterinari se tem să înainteze reclamații, sau să solicite formarea unei comisii de etică la nivelul C.M.V., pentru a nu fi fi sancţionaţi, iar o eliminare din Colegiu înseamnă incapacitatea de a mai putea vaccina sau microcipa. Pe de altă parte, înscrierea în R.E.C.S. este condiționată (un mic șantaj) de calitatea de membru în C.M.V. Înscrierea trebuie platită, aşa că fondatorul R.E.C.S., domnul Liviu Harbuz, și conducerea C.M.V. câştigă direct, fără a se gândi la pierderile enorme ale celor care nu pot efectua vaccinul antirabic din varii motive.
De curând s-au demarat acțiuni de înscriere, microcipare și vaccinare, cu banii primăriilor „simpatizante”, adică la care sunt primari persoane apropiate grupului de interese al domnului Liviu Harbuz, deci bugetul contribuabililor realocat, doar să-și acopere creditul neperformant contractat pe asociație (CMV).
Gestionarea frauduloasă a fondurilor, cu premeditare, care duce spre falimentarea unei organizații în propriul interes sau a unui grup, impune demisia sau autosuspendarea întregii conduceri în orice țară civilizată.
În urma sesizărilor înregistrate cu privire la aceste legi haotice, adoptate cu dedicație pentru grupul de interese,am primit următorul răspuns[2]: "(…) până la data de 28.02.2015 au fost identificaţi şi înregistraţi, prin urmare şi vaccinaţi antirabic, doar 1.028.035 de câini (…)"
[2] Răspunsul ANSVSA Nr. 7495/9.04.2015, semnat de dr. Alina Monea, trimis Asociației Tasso e.V. din Germania.
Această cifră reprezintă un procent de 29,45% dintr-o populație canină de 3.490.695 de câini vaccinaţi în anul 2013, și nu întreaga populație canină a țării.
Răspunsul directorului general al A.N.S.V.S.A. la petiția noastră cu nr. 18428/30.12.2014, înregistrată în cadrul D.G.S.V. cu numărul 5325/30.12.2014, ne informează astfel: "Cu privire la oportunitatea prelungirii termenului de 1 ianuarie 2015, luând în considerare numărul de câini cu stăpân din mediul rural (3.800.000) și media de înregistrare a câinilor în perioada aprilie -octombrie 2014 (22 - 23000 de câini pe lună), acest lucru ar avea un impact negativ asupra vaccinării antirabice.”
Un calcul simplu arată că în mediul rural sunt 5,2 milioane de câini, iar în mediul urban cu gospodării, până la 1.000.000 de câini. (A.N.S.V.S.A. declară faţă de institutia Friedrich Ebert Stiftung cifra reală de cca. 5,2 milioane de câini în mediul rural – Cap.3-pag.9 - http://www.fes.ro/). Iar la un numar de cca.7,5 milioane de gospodarii iregistrate in tara , cifra este reală.
În ritmul actual de înscriere (de 23 - 25.000 lunar) declarat mai sus, România are nevoie de 12 ani pentru a vaccina întreaga populație canină, de cca 6 milioane, bineînţeles, prin absurd, şi neluând în calcul faptul că 20.000 sunt pentru export!!
În opinia noastră, 12 ani reprezintă o perioadă imensă în care efectuarea parțiala a vaccinului antirabic la nivel național constituie un atentat la sănătatea publică şi a animalelor, motiv pentru care considerăm Legea 258/2013, ca fiind neconstituţională şi am atacat-o în contencios - administrativ.
Sesizăm acest fapt ce poate determina intervenţia Comisiei Europene, conform Articolului 168 (Sănătatea publică) şi Articolului 13 (Protecţia animalelor) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, reglementările UE: nr. 652/2014 și nr. 2008/34 EG – nr. 882/2004EG etc, demersuri pe care le-am iniţiat prin avocaţi şi parlamentari din UE.
Alte prevederi au fost studiate şi predate de către europarlamentarul Stefan Eck domnului Vytenis Andriukaitis, Comisarul Direcţiei Generale de Sănătate şi Siguranţă Alimentară, iar alte persoane şi instituții cu atribuțiuni în domeniu vor fi înştiinţate.
Articolele 9 - 36 şi 37 din E.A.G.F. (European Agricultural Guarantee Fund) prevăd controlul financiar asupra programelor în UE, iar anexa la decizia Comisiei 2008/341/EC, Articolul 7, prevede clar calculul cost-eficienţă, ca factor obligatoriu de luat în calcul.
Progamul Operaţional Regional a alocat 3,7 milioane euro, iar prin programul Cohesion Policy 2007 - 2013 al U.E., s-au alocat cca 20 miliarde euro (Commission answer to parlamentary question - E-005291/2011) pentru agricultură, în care sunt incluse sănătatea şi protecţia animalelor. (2012/761 EU - Decizia comisiei EU).
Conform datelor statistice, s-a primit în 2014 suma de 5,5 milioane euro pentru combaterea rabiei. (EU Commission validated a 10-year Programme of Monitoring, Control and Eradication of Rabiesin several countries.)
În România, câinele este singurul sprijin, protector și paznic de neînlocuit în absolut toate gospodăriile din mediul rural și în majoritatea curților, nefiind considerat un lux sau animal de companie, cum se dezinformează în rapoarte. Câinele este o necesitate a siguranței gospodăriei țărănești.
Aceste descrieri prezintă două ipoteze:
a. S-a dat o declarație mincinoasă cu privire la numărul maxim de animale! Este posibil ca acestea să fi fost declarate într-un număr mai mare pentru maximizarea sau justificarea subvențiilor și a banilor consumați de la bugetul ţării şi de la Comunitatea Europeana de-a lungul anilor.
b. Este mincinoasă declarația prin care se prezintă numărul înregistrărilor, cu scopul de a se obține procentul exagerat de 30% de câini vaccinaţi în 2015, raportat doar la numărul de 3,4 milioane, vaccinaţi în 2013, din numărul total de cca 6.000.000.
Ambele variante arată starea falimentară a acestui sistem hibrid, impus de stat în domeniul privat, în sistem de încasare capitalist, de liberă practică, fără concurenţă.
Atitudinea autorităților
Propunerea noastră de prelungire a perioadei de înregistrare a fost refuzată, pe motiv că în ţară se impune ca dată limită pentru înregistrarea câinilor cu stăpân data de 1 ianuarie 2015. Cu toate acestea, atunci când a fost în interesul persoanelor care se află la conducerea instituțiilor din domeniu, contrar dispozițiilor legale, s-a prelungit abuziv termenul de înregistrare a populației canine până la data de 28 februarie 2015.
Într-o altă etapă, pe care o putem clasifica doar ca o încercare de manipulare a cetățenilor, a avut loc la Iași, în perioada 3-7 iunie 2015, o întâlnire la care au fost invitaţi medicii veterinari din Uniunea Europeană şi asociaţiile agreate.
Întâlnirea de la Iași a avut un titlu ridicol: Câinii străzii – Prezent și Viitor.
Totul a fost o manipulare mediatică și reclamă politică deoarece, conform Legii nr. 258 din 2013 și a O.G. 155/2001, câinii capturați obligatoriu de pe străzi și neadoptați în termen de 14 zile, vor fi eutanasiați.
Întâlnirea nu a avut ca scop protecția sănătății publice sau a animalelor, ci protecția intereselor unui grup de persoane aflate în vârf, în timp ce restul membrilor cotizanți ai C.M.V. achită dobânzile pentru un credit neperformant de cca. 1 milion euro, (spun gurile rele) credit accesat pentru formarea R.E.C.S. Bineînţeles, trebuie adăugată şi plata dobânzilor la credit în ultimii ani, ceea ce duce spre abuz în funcție și alte articole din Codul Penal.
Lansăm o solicitare către autoritățile competente, în Comunitatea Europeană, la OLAF pe fondurile alocate, iar în România, la Autoritățile Competente să inițieze o cercetare a activităților financiare ale acestor „entităţi” (A.N.S.V.S.A., C.M.V., R.E.C.S.), suspecte de activități ilegale sau, cel puțin abuzive, în detrimentul cetăţenilor şi al membrilor săi cotizanți.
Menţionăm că se desfăşoară activităţi de interes naţional, iar sursa finanţărilor, nefiind transparentă, conform răspunsului C.M.V. arătat mai sus, apar mari suspiciuni întemeiate, din cauza obligativităţii de plată în R.E.C.S. a tuturor proprietarilor de câini, stabilind cu de la sine putere preţul înscrierii, al întreţinerii și achiziționării R.E.C.S., și al gestionării financiare.
Un alt abuz
Art. 132 al O.U.G. nr. 155/2001 poate fi clasificat doar ca un abuz al autorităților împotriva cetățenilor: "Este obligatorie sterilizarea câinilor cu sau fără stăpân, aparținând rasei comune, metișii acestora, excepție făcând exemplarele cu regim special, prevăzute în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență."
Adică eu, ca proprietar de câine, nu doresc castrarea animalului, dar sunt obligat de lege să îl sterilizez! Mă simt discriminat de această dispoziție legală. Amenzile exagerate, de cca. 1000 euro, impuse de lege, au rolul de şantaj asupra proprietarilor de animale și duc la abandonarea animalelor, fapt care produce o altă afacere.
Prinderea şi repunerea câinilor în terenul altei comunităţi, iar apoi prinderea lor de mai multe ori, pentru suma de 150 lei /câine, este o tehnică de spălare a fondurilor alocate de comunitățile locale, pe principiul apartenenţei de partid sau a amiciţiei personale. În toamna acestui an vom prezenta mai multe detalii despre acest domeniu.
O altă afacere indirectă a C.M.V. şi A.N.S.V.S.A., iniţiată de conducerea sa, este distribuţia naţională de transpondere (microcipuri).
Distribuirea transponderelor (CIP) cu cod de ţară (642 0 936xxxxxxxx) nu este obligatorie în UE (642-RO), iar Ordinul 1-2014 al A.N.S.V.S.A., referitor la cerinţele tehnice ale transponderului, explică clar faptul că producătorul care începe cu cifra 9XX, trebuie să garanteze unicitatea codului, adică toate cifrele producatorului cod fabrică 9XX, urmat de cod animal xxxxxxxx.!! Garantând unicitatea codului, nu mai poate exista alt animal cu acelaşi cod de numere. Scrise in Ordinul ANSVSA 1/2014 Anexa 1-b.
Codul de ţară 642 a avut rolul de a-i obliga pe medici să cumpere mai scump de la distribuitorii acceptaţi și autorizați ca parte a sistemului de grup, astfel ajungând la preţuri mult mai mari decât, dacă ar fi fost produs în România, unde se putea verifica producţia completă şi sigură, chiar garanta câteva sute de locuri de muncă, precum şi siguranţa numerelor alocate de producătorul Roman, dar producţia în țară necesită siguranță de durată a investitorilor și parteneri decenți fara provizioane sau sisteme paralele.
Luând ca exemplu orașul Câmpia Turzii (https://www.youtube.com/watch?v=XoxtpotqhJA), o astfel de acțiune se poate derula la nivel național, dacă există voință politică în România. Asociația de protecție a animalelor și a coabitării citadine R.E.A.D.C, și-a oferit serviciile și sprijinul în ultimii ani, însă a fost refuzată în favoarea unui sistem scump și falimentar. Menționăm că dl. Liviu Harbuz a primit oferta aceasta acum cca. 7 ani în Brașov, de față cu mai mulți martori, din partea Asociaţiei TASSO e.V. Germania, în prezenţa BMT Germania, ofertă care a fost refuzată.
Întâlnirile pe acest subiect pot fi confirmate de asociațiile pentru protecția animalelor, precum și de doamna Petra Zipp, președinta Asociației BMT Germania, care l-au informat pe dl. L. Harbuz la diferite întâlniri și l-au invitat ca partener in anul 2008 in München.
Ilegalitatea realizării R.E.C.S. a fost sesizată de către dl. Codruț Feher, membru al Asociației Împotriva Abuzurilor, Brașov, invitat la consultarea formării Legii 258/2013, care l-a avertizat direct, în ședință, despre obligativitatea A.N.S.V.S.A. de a deține acest registru al vaccinurilor, sau eventuala licitație publică pentru a oferi cele mai bune servicii cetățenilor.
Lucrarea ştiinţifică a dumnealui despre monitorizarea animalelor arată că se cunoşteau metodele de realizare corectă a acestor sisteme. Eşecul SNIIA din fondurile UE o dovedește, sau R.E.C.S. din plăţile pensionarilor săraci sunt actuale, şi nu se poate accepta ca greşeală tehnică de aplicare, ci ca deturnare a principiilor de funcţionare, abaterea de la deontologia în domeniul medicinei veterinare, conflict de interese, neglijenţă sau abuz.
Concluzii
Problema câinilor cu şi fără stăpân este o afacere, iar autoritățile nu vor avea interesul să o oprească atât timp cât cei care o fac au beneficii materiale enorme, atât din fondurile de la buget cât și din fondurile UE, fără a uita şi enormul capital politic înaintea alegerilor.
Prin refuzul de a răspunde petițiilor noastre de a colabora cu un sistem performant in interesul cetățenilor, nu s-a respectat O.G. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, Art 2-c-e-: "Prezenta ordonanţă are ca scop crearea cadrului pentru partenieriat între autorităţi şi persoane juridice de drept privat, fără scop patrimonial, în vederea realizării unui interes general."
Propunerea noastră, a READC.ro şi a partenerilor Tasso e.V. Germania, în urma celor 32 de ani de experiență și după elaborarea celui mai mare sistem de monitorizare permanentă si gratuita din Europa, este următoarea:
1. Sănătatea publică şi siguranţa cetățenilor trebuie să fie prioritară faţă de orice altă acţiune impusă de autorităţi!
2. La acțiuni şi manopere similare (microcipare versus vaccinare) trebuie stabilite prețuri similare impuse de stat.
3. Eliminarea obligației de înregistrare cu plată a animalelor și a înregistrării în R.E.C.S., pe care asociația noastră nu-l recunoaște ca fiind legal, odată ce a fost creat în baza unei legi abuzive, având în vedere această obligație a A.N.S.V.S.A. de a deține registrul din adăposturile publice şi evidenţa tuturor animalelor vaccinate antirabic la Direcţia Sănătatea Animalelor - Serviciul Monitorizare şi Notificare Boli, pentru raportare la Organizația Internaționala de Epizootii (OIE/ UE.)
4. A.N.S.V.S.A. să gestioneze acest Registru Unic Naţional, iar toţi medicii veterinari și ONG-urile să aibă dreptul de a înregistra, cu cod personal, şi de a transmite/actualiza direct, 24/24 telefonic/online/fax/SMS, datele în acest sistem modern şi permanent de accesare dar și de recuperare și informare directă în teren, prin centrală telefonică, oferind adresa și numele proprietarilor, fără ca animalele să fie prinse și duse în adăposturi. Iar perceperea taxelor exagerate de prindere, plătite de primării și banii încasați de la proprietar la revendicare, conform art 20/1 ORDIN –ANSVSA 1/2014, sunt abuzive.
5. Conectarea Registrul A.N.S.V.S.A. existent și gratuit la sistemul INTERNAŢIONAL de monitorizare, împreună cu partenerii globali (pe care îi vom invita la București, dacă se acceptă colaborarea), pentru a evita ilegalităţile şi a oferi încredere masivă adoptatorilor internaţionali, deci și pentru evitarea eutanasiei şi reducerea populaţiei canine din România. Acest Registru Unic oferă posibilitatea monitorizării animalelor, de la naştere până la adopţia finală, în ţară sau în străinătate.
6. Organizarea unei licitaţii publice pentru selectarea celor mai bune servicii de monitorizare permanentă 24/24 a animalelor şi posibilitatea de oferte suplimentare oferite cetăţenilor României.
7. Animalele de curte, cu rol de pază şi protecţie a bunurilor, care sunt deţinute de stăpâni cu venituri sub media naţională, să fie subvenţionate inregistrarile la preţuri minime şi fixe, egale cu vaccinul antirabic obligatoriu și impuse la nivel naţional, după o analiză regională comună, între DSVSA, primării și ONG-uri.
8. Conform Convenției Consiliului UE-CAP:4-Art:14 semnată de România, Ministerul Învățământului a refuzat realizarea de programe naţionale de informare a cetăţenilor şi educare a elevilor, acest sistem fiind pilonul de bază al pregătirii în acest domeniu, după modelul oferit de Asociaţia R.E.A.D.C. la Câmpia Turzii, singurul oraş cu toată populaţia canină monitorizată 24/24, inventariată, microcipată şi vaccinată antirabic, reducerea abandonului la zero, şi educarea obligatorie a şcolarilor având ca suport ”Abecedarul Educativ”, care prevede necesarul de informaţii în responsabilitatea cu animalele, iar recuperarea prin apelarea la centrala permanentă ar trebui să fie un gest normal al fiecărui cetățean evitând costurile enorme generate de un serviciu de ecarisaj. (https://www.youtube.com/watch?v=XoxtpotqhJA)
9. Acceptarea tuturor factorilor interni şi externi în realizarea acestui proiect de înregistrare şi monitorizare sub coordonarea A.N.S.V.S.A., program propus cu nr: 9101-15.05.2015, la întâlnirea comună A.N.S.V.S.A. – C.M.V. – TASSO – R.E.A.D.C., unde s-a stabilit că vom primi un răspuns în 30 de zile! La data de 17.03.2016, la registratura A.N.S.V.S.A. nu există vre-o ieșire ca răspuns la această oferta a întâlnirii, nici chiar promisiunea dlui director A.N.S.V.S.A., Sorin Mitrea, în vederea colaborării în interesul cetățenilor nu s-a confirmat.
10. La accesaarea fondurilor UE în domeniu să aibă accesul și asociaţiile din țară, în mod echitabil, după numărul de animale avute sau alte programe în derulare, nu după relaţii.
11. Transparența prin colaborare civică pe pagină oficială online a Forumului Naţional de Monitorizare a Animalelor de Companie şi Combatere a Rabiei, sub îndrumarea Ministerului Agriculturi/A.N.S.V.S.A. cu dezvoltarea educației în domeniul protecției animalelor, în care absolut toți participanții și sumele alocate, accesate, şi activităţile desfăşurate, să fie prezentate individual, teritorial, şi actualizate trimestrial.
Prin acest lucru dorim să dovedim că banii alocaţi sunt suficienţi dar, fără transparenţă şi implicare comună la nivel naţional, vor fi redirecţionaţi de sistem.
În România, țară cu potențial ridicat de răspândire a rabiei, datele au fost gestionate obligatoriu la A.N.S.V.S.A. – Direcția Sănătatea Animalelor – Serviciul Monitorizare și Notificare Boli, și se raportează anual la Oficiul Internațional de Epizotii, precum și la Comisia Europeană care cofinanțează aceste programe[3]
[3] Aspect confirmat de A.N.S.V.S.A. prin răspunsul A.N.S.V.S.A. nr. 1033/25.02.2015.
Solicităm organelor competente să ia măsurile care se impun după lecturarea acestei scrisori!
În încheiere, întrucât noi nu am primit răspuns la o serie de petiții, vă rugăm pe domniile voastre să solicitați răspunsurile și la aceste întrebări:
1) Cine răspunde de prejudiciul adus medicilor concesionari, care nu au putut încasa plata pe vaccinul antirabic obligatoriu?
2) Ce s-a făcut cu milioanele de doze de ser antirabic in 2014 (sau comenzi), care nu au fost folosite, dar au fost distribuite în teritoriu, doze care au o garanţie limitată. Dorim publicarea contractelor, comenzilor şi a plăţilor pentru aceste materiale.
3) Câte milioane de lei au costat formarea R.E.C.S. și cum s-a calculat indexul cost/eficiență impus înregistrării, dacă tot s-a aprobat o lege ce o considerăm abuzivă: 258/2013-Art 13:4.!
4) Cine este răspunzător în C.M.V. de aceste pierderi financiare prin creditarea neperformanată?
5) De ce nu s-au autosesizat de peste doi ani cei obligaţi, responsabili, din structurile Ministerului Agriculturii, A.N.S.V.S.A., plătiţi de la bugetul naţional pentru aceste posturi de protecție a sănătății publice și a sănătății animalelor?
Protecţia animalelor fără protecţia proprietarului și informarea lui este absurdă.
Dreptul animalelor fără dreptul proprietarilor de animale este cinism.
Cu deosebită stimă,
Conducerea ”Registrului Electronic al Animalelor Domestice și de Companie” Turda